ΤΗΝΟΣ RUN: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ !

Χειμώνιασε και ο καιρός αρχίζει και αγριεύει και μας κλείνει μέσα. Οπότε, όσος ελεύθερος χρόνος μάς μένει διαθέσιμος, ε, ας μην πάει όλος στο τάμπλετ και στο κινητό... 
Μπορούμε για παράδειγμα, να παίξουμε ένα επιτραπέζιο.
Και ξέρετε κάτι; Υπάρχουν πάρα πολλά επιτραπέζια πέρα από την ΜΟΝΟΠΟΛΥ, το ΤΡΙΒΙΑΛ, το ΤΖΕΝΓΚΑ και το ΤΑΜΠΟΥ.
Εδώ, λοιπόν, θα βρείτε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, που δεν κοστίζει τίποτα, το φτιάχνετε μόνοι σας και διαδραματίζεται στην Τήνο! 
Η προετοιμασία του χρειάζεται γύρω στην μισή ώρα το πολύ.
ΤΗΝΟΣ RUN
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:
Να είστε ο πρώτος παίκτης/παίκτρια που θα μαζέψει 100 πόντους (ή όσους αποφασίσετε εσείς…).

Τι θα χρειαστείτε:
1. Έναν χάρτη της Τήνου, κατά προτίμηση διαφημιστικό (από αυτούς που μοιράζονται στα πρακτορεία εισιτηρίων) γιατί θα τον χαλάσετε. 

Να σημειώσουμε εδώ πως, ο χάρτης που μοιράζεται παντού στην Τήνο, είναι δουλειά και πνευματική ιδιοκτησία του e-tinos.gr και πως, ο χάρτης που θα χρησιμοποιήσετε έχει μοιραστεί σε πάνω από 400.000 αντίτυπα από το 2004 και μετά. Αυτό, γιατί το καλό πρέπει να αναγνωρίζεται και να λέγεται. 
2. Δύο ζάρια (δανεικά από το τάβλι του σπιτιού)
3. Μαρκαδόρο ή μαρκαδόρους σε 3-4 χρώματα (ένα χρώμα για τα χωριά και άλλο για τα βήματα)
4. Πιόνια
5. Μια τράπουλα
6. Φύλλα χαρτί και μολύβια για να γράφει ο καθένας τους πόντους του

Μπείτε, λοιπόν, σε ένα πρακτορείο και ζητείστε να σας δώσουν τον διαφημιστικό χάρτη της Τήνου.


Αν θέλετε, κόψτε τα περιθώρια με τις διαφημίσεις (ΠΡΟΣΟΧΗ με τα ψαλίδια και τους κόφτες!!!).


Σας έμεινε, λοιπόν, ένας χάρτης του νησιού με όλα τα χωριά, το πλήρες οδικό δίκτυο και μερικές διαφημίσεις που είναι τυπωμένες επάνω στον χάρτη και θα χρειαζόμασταν έναν κουβά μπλάνκο για να τις σκεπάσουμε.
Απλώστε τον χάρτη σε ένα τραπέζι και ισιώστε τον καλά. 


Διαλέξτε δώδεκα χωριά, κατά προτίμηση μακρυά το ένα από το άλλο, ας μην είναι δηλαδή τα Ιστέρνια και η Καρδιανή ή η Καλλονή και ο Καρκάδος, ας είναι το ένα μόνον από τα δύο σε κάθε περιοχή.


Καλό θα είναι να διαλέξετε και απομακρυσμένους προορισμούς π.χ. το Μαλί ή τον Κουμελά, την Λιβάδα ή την Σάντα Μαργαρίτα.



Εκτός από τα δώδεκα χωριά θα χρειαστούμε και την Χώρα, οπότε συνολικά έχουμε δεκατρία σημεία. 
Βάλτε και ένα σημείο στην αριστερή άκρη του χάρτη, που θα αντιπροσωπεύει το λιμάνι της Ραφήνας (δεν βάζω τον Πειραιά γιατί τα εισιτήρια είναι πανάκριβα…), που είναι το σημείο εισόδου απ΄όπου ξεκινούν όλα τα πιόνια. 
Άρα, καλό θα είναι να το φτιάξετε λίγο μεγαλύτερο για να χωράνε όλα τα πιόνια.



Με έναν μαρκαδόρο κυκλώστε τα χωριά, την Ραφήνα και την Χώρα. Αν έχετε φτιάξει δεκατέσσερεις κύκλους είστε στο σωστό σημείο μέχρι στιγμής.
Αριθμήστε ΜΟΝΟΝ τα χωριά, δηλαδή, δώδεκα νούμερα σε τυχαία σειρά.

 


Αποφασίστε τι θα χρησιμοποιήσετε σαν πιόνια
Καπάκια, κουμπιά, τουβλάκια lego ή οποιοδήποτε αντικείμενο θα σας άρεσε να κινείται στον χάρτη σαν πιόνι σας.
 

 
Από το τάβλι ή από άλλο επιτραπέζιο δανειστείτε δύο ζάρια.



Μέχρις εδώ τα πράγματα ήταν εύκολα.


Τώρα θα πρέπει να πάρετε πρωτοβουλίες και να αποφασίσετε για τις διαδρομές που θα ενώνουν τα χωριά μεταξύ τους. 
Ο κανόνας είναι ότι, κάθε χωριό θα πρέπει να απέχει από το άλλο περίπου μιάμιση αξία εξάπλευρου ζαριού, δηλαδή, (6+3=)9 βήματα.
Φτιάξτε αρχικά με μολύβι τα βήματα από χωριό σε χωριό, χωρίς απαραιτήτως να είναι σε ευθεία.

Προσέξτε ότι, δεν είναι απαραίτητο να επικοινωνούν όλες οι τοποθεσίες μεταξύ τους!
Ο Κουμελάς δεν επικοινωνεί απ΄ευθείας με το Καβαλουρκό,



...ούτε η Κώμη με τον Ταραμπάδο.


Επίσης, πρέπει να φτιάξετε διαδρομή έξι βημάτων από την Ραφήνα μέχρι την Χώρα.
Αν στην συνέχεια διαπιστώσετε ότι κάποια βήματα δεν είναι στην θέση που θα έπρεπε, σβήστε τα και βάλτε τα όπου νομίζετε.
Όταν είστε σίγουροι πως τα έχετε τοποθετήσει όπως θέλετε, βάψτε τα με μαρκαδόρο. 


Πάμε να δούμε τώρα, πώς θα ξέρουμε προς τα πού πρέπει να κινηθούμε:
1. Βγάλτε από την τράπουλα δύο σειρές χαρτιών, μια κόκκινη (ας πούμε τις κούπες) και μια μαύρη (ας πούμε τα σπαθιά). 

2. Αφαιρέστε από κάθε σειρά τον ρήγα (το Κ). 
3. Τώρα έχετε στα χέρια σας δύο δωδεκάδες αριθμών αν υπολογίσουμε τον βαλέ (J) σαν το 11 και την ντάμα (Q) σαν το δώδεκα .


4. Κάθε χαρτί αντιστοιχεί σε ένα χωριό, αυτός είναι και ο λόγος που τα αριθμήσαμε προηγουμένως. Ανακατέψτε τα χαρτιά και βάλτε τα σε σημείο που να μπορούν να τα φτάνουν όλοι οι παίκτες.
Αυτή είναι η τράπουλα προορισμών. Τα υπόλοιπα χαρτιά της τράπουλας δεν μας χρειάζονται.





Τώρα είμαστε πλέον έτοιμοι για να παίξουμε το επιτραπέζιό μας.

Κάθε παίκτης ξεκινάει με 5 πόντους που τους γράφει στο χαρτί του.

1. Βάλτε όλα τα πιόνια στο λιμάνι της Ραφήνας.

2. Ρίξτε ζάρι. Όποιος έφερε το μικρότερο ζάρι παίζει πρώτος και οι υπόλοιποι ακολουθούν δεξιόστροφα.

3. ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ:
Α. Για να πάτε από την Ραφήνα στην Χώρα ρίχνετε με το ένα μόνον ζάρι.

Β. Για τις υπόλοιπες κινήσεις στο νησί ρίχνετε δύο ζάρια. Το άθροισμά τους είναι οι συνολικοί βαθμοί κίνησης που δικαιούται ο παίκτης να κάνει.

Γ. Δεν μπορούν δύο ή περισσότερα πιόνια να βρίσκονται στο ίδιο σημείο παρά μόνον στην θάλασσα. Αυτό σημαίνει ότι, εάν στην στεριά μια ζαριά σας φέρει στην θέση κάποιου άλλου πιονιού μένετε μια θέση πίσω απ΄αυτό.

Δ. Όποιος πατήσει πρώτος στο νησί κερδίζει τους πρώτους 5 πόντους. Ο τελευταίος σημειώνει -5 πόντους. Ναι, το παιχνίδι έχει και αρνητικούς πόντους και χρειάζεται προσοχή για το πώς θα διαχειριστείτε τους πόντους που κερδίζετε!

Ε. Αυτός, λοιπόν, που πατάει πρώτος στην Χώρα, σταματάει ακόμη και αν έχει υπόλοιπο ζαριάς, τραβάει μια κάρτα από την τράπουλα προορισμών και την κρατάει κρυφή από τους άλλους παίκτες.
Ας πούμε πως τράβηξε το 9, και ας υποθέσουμε πως το 9 έχει αντιστοιχηθεί στο χωριό ΦΑΛΑΤΑΔΟΣ. Όταν έρθει πάλι η σειρά του θα πρέπει να κινηθεί προς τα εκεί ρίχνοντας και τα δύο ζάρια για να φτάσει εκεί και να πάρει τους πόντους της αποστολής.
Το ίδιο κάνουν και όλοι οι άλλοι παίκτες. 


ΣΤ. Μόλις ολοκληρωθεί η αποστολή, ξεσκαρτάρουμε την κάρτα του χωριού η οποία γυρίζει στην στοίβα αποστολών και ανακατεύονται όλες μαζί ξανά. 


Ζ. Για να πάρουμε τον επόμενο προορισμό πρέπει να πάμε στο κοντυνότερο χωριό και τότε μόνον να τραβήξουμε κάρτα προορισμού. Δεν μπορούμε να μπούμε στο χωριό απ΄το οποίο μόλις βγήκαμε.

Πώς κερδίζουμε πόντους:
Σε κάθε χωριό που μπαίνουμε κερδίζουμε 5 πόντους συν το υπόλοιπο της ζαριάς που δεν εξαντλήσαμε. 

Δηλαδή, αν απέχουμε από το χωριό 4 βήματα και φέρουμε στα ζάρια 6+5=11, τότε δαπανάμε 4 για να φτάσουμε στο χωριό και τα υπόλοιπα 7 μας μένουν σαν κέρδος. Άρα, 5 οι πόντοι για το χωριό και 7 το υπόλοιπο της ζαριάς, 12 οι πόντοι που θα σημειώσουμε.

Πώς χάνουμε ή πώς μπορούμε να δαπανήσουμε τους πόντους μας:
Αν κάποια ζαριά δεν μας ικανοποιεί, τότε δαπανάμε 5 πόντους και ξαναρίχνουμε. ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν μπορούμε σε κανένα σημείο του παιχνιδιού να έχουμε αρνητικούς πόντους! Αν για κάποιο λόγο συμβεί κάτι τέτοιο, ο παίκτης γυρίζει στο λιμάνι της Ραφήνας και ξεκινάει από την αρχή.

Χάνουμε 3 πόντους αν κατευθυνόμαστε σε χωριό στο οποίο βρίσκεται ήδη άλλος παίκτης οπότε δεν μπορούμε να μπούμε. Επίσης, χάνουμε και την αποστολή μας.

Αν θεωρήσετε ότι κάποια αποστολή δεν σας εξυπηρετεί σπαταλάτε 3 πόντους και τραβάτε άλλη.

Χάνουμε 3 πόντους αν επιλέξουμε σε κάποιον γύρο να μείνουμε ακίνητοι (π.χ. αν θέλουμε να εμποδίσουμε κάποιον παίκτη να μπει σε κάποιο χωριό)

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:
Μόλις κάποιος παίκτης μαζέψει 100 πόντους πρέπει να πάει στην Χώρα και να γυρίσει στην Ραφήνα για να κατοχυρώσει την νίκη του.





Αυτοί είναι οι βασικοί κανόνες του παιχνιδιού με τους οποίους μπορείτε να δοκιμάσετε το παιχνίδι.

Βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει και φτιάξτε δικούς σας κανόνες, για παράδειγμα:

  1. με τον έναν παίκτη να μπορεί να εμποδίσει τον άλλον να κινηθεί,
  2. με διαφορετικούς βαθμούς κίνησης, π.χ. ορισμένα βήματα να είναι βαμμένα κίτρινα και να χρειάζονται δύο βαθμοί κίνησης για κάθε τέτοιο βήμα,
  3. με τους παίκτες να έχουν δικαίωμα να κάνουν όσα βήματα θέλουν και όχι ολόκληρη την ζαριά
  4. με τους παίκτες να κερδίζουν το δικαίωμα να κινηθούν σε κάποιες περιπτώσεις πολλαπλασιάζοντας τους τους αριθμούς της ζαριάς που έφεραν κ.λπ.
  5. χρησιμοποιώντας τα spinner που θα βρείτε παρακάτω για να βάλετε επιπλέον ενέργειες
Αν θέλετε να κατεβάσετε τους κανόνες του παιχνιδιού για να τους τυπώσετε, μπορείτε να πατήσετε εδώ:

Τέλος, για όσους δεν έχουν ή δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τράπουλα, μπορείτε να τυπώσετε αυτή την φωτογραφία...


...και να χρησιμοποιήσετε τα spinner και τα βέλη που θα τα στερεώσετε με έναν στραβωμένο συνδετήρα στο spinner ή με τους ειδικούς συνδετήρες σαν αυτούς:
Όπως βλέπετε υπάρχουν δύο spinner: ένα με δώδεκα θέσεις για τους δώδεκα αριθμούς των χωριών και ένα με 24 θέσεις.
Στο 24άρι spinner μπορείτε να βάλετε κάθε αριθμό χωριού από δύο φορές ή να χρησιμοποιήσετε άλλες επιπλέον επιλογές π.χ. "μείνε ακίνητος για 1 γύρο", "κερδίζεις/χάνεις 10 πόντους", "πήγαινε 4 θέσεις πίσω", "πήγαινε στο κοντινότερο χωριό" κ.λπ.


ΚΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΓΕΜΑΤΟ ΒΛΑΚΕΣ...

ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ...

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕ ΤΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ !